Obchodní podmínky
Obchodní podmínky společnosti Decanter s.r.o.
Všeobecné obchodní podmínky platné pro internetový obchod www.luxusnikuze.cz platné od 1.2.2018
Tyto obchodní a reklamační podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající
z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím, kterým je Decanter s.r.o. se sídlem Malé Krškany č. 80, 934 01 Krškany, SR, IČ: 50791281, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, vložka č .: 42847 / N (dále jen “prodávající”) a kupujícím, jejímž předmětem je koupě a prodej zboží na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího .
Kontaktní údaje prodávajícího:
Decanter s.r.o., se sídlem Malé Krškany č. 80, 934 01 Krškany, SR, decanter.sro@gmail.com
IČO: 50 791 281, DIČ: 2120469813
zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, vložka č .: 42847 / N
bankovní účty:
ČSOB, a.s.
číslo účtu: 40 2935 9111/7500
IBAN: SK26 7500 0040 2935 9111
SWIFT: CEKOSKBX
VS: číslo faktury
Orgán dozoru:
Štěpánská 567/15 120 00 Praha 2
Tel.číslo: +420 296 366 360
1.1. Tyto obchodní a reklamační podmínky ve znění platném v den uzavření kupní smlouvy jsou
nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou
písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odchylné od těchto obchodních a
reklamačních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněny před těmito
obchodními a reklamačními podmínkami. Takto dohodnuté podmínky nesmí být v rozporu
s jinými právními úpravami (zkrácení lhůty pro vrácení zboží, záruční doby apod.)
1.2. Doplňkovou smlouvou se pro účely těchto obchodních a reklamačních podmínek rozumí
smlouva, na jejímž základě kupující nabývá zboží nebo je mu poskytnuta služba, která souvisí
s předmětem kupní smlouvy, pokud je zboží dodáváno nebo služba poskytovaná prodávajícím
nebo třetí osobou na základě jejich dohody.
1.3. Zobrazená kupní cena za zboží na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu,
kterou provozuje prodávající zahrnuje daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platným
právním předpisům České republiky a nezahrnuje cenu za přepravu zboží nebo jiné
volitelné služby. Všechny akce platí do vyprodání zásob, pokud při konkrétním zboží není
uvedeno jinak.
1.4. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv upravit cenu zboží uvedenou na jakékoliv
internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající. změna ceny
zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že
ještě nedošlo k dodání zboží.
1.5. V případě, že prodávající nedodrží své povinnosti uvedené v platných právních předpisech
České republiky nebo Evropských společenství nebo v těchto obchodních a
reklamačních podmínkách, může si kupující uplatnit své právo vůči prodávajícímu
prostřednictvím příslušného soudu.
1.6. Všechny informace o nabízeném zboží v internetovém obchodě jsou převzaty z oficiálních
zdrojů od jejich výrobců, resp. dodavatelů. V případě převzetí chybné informace má
prodávající právo kdykoliv a bez předchozího upozornění tyto informace opravit,
doplnit nebo jinak modifikovat. Kupující má v takovém případě právo od smlouvy odstoupit.
2. Způsob uzavírání kupní smlouvy
2.1. Návrh na uzavření kupní smlouvy zasílá kupující prodávajícímu ve formě vyplněného
a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího, kterým zaslal návrh na
uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je úplatný převod vlastnického práva ke zboží
označeného kupujícím za kupní cenu a za podmínek uvedených v této objednávce (dále
jen “objednávka”).
2.2. Následně po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automaticky
vykonávané oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího (dále
jen “potvrzení doručení objednávky”). Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě
potřeby zasílány všechny další informace ohledně jeho objednávky. Prodávající v zájmu
vyloučení omylů telefonicky nebo jiným vhodným způsobem ověřuje platnost a rozsah
objednávky, způsob platby a dopravy a také potvrdí dodací lhůtu a cenu.
2.3. Potvrzení doručení obsahuje údaje o tom, že prodávajícímu byla doručena objednávka, ne
je však akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy.
2.4. Prodávající následně zašle na e-mailovou adresu kupujícího informaci o tom, zda byla
objednávka kupujícího akceptovaná (dále jen “akceptace objednávky”). Akceptace
objednávky obsahuje informaci o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem
kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a / nebo jiných služeb, údaj o předpokládané dodací
lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o případné ceně,
podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží
pro kupujícího, údaje o prodávajícím (obchodní jméno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním
rejstříku apod.), případně i jiné potřebné údaje.
2.5. Kupní smlouva je uzavřena doručením akceptace objednávky v elektronické nebo písemné podobě kupujícímu.
2.6. Prodávající jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval
před odesláním objednávky kupujícího o předsmluvních informacích týkajících se
reklamačních, platebních, obchodních, přepravních a jiných podmínek tak, že:
1. a) o hlavních vlastnostech zboží nebo charakteru služby v rozsahu přiměřeném použitému
prostředku komunikace a zboží nebo službě informoval na příslušné katalogové stránce
elektronického obchodu prodávajícího,
1. b) o obchodním jménem a sídle prodávajícího informoval na příslušné podstránce
elektronického obchodu prodávajícího a v čl. 1 těchto obchodních a reklamačních
podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. c) o telefonním čísle prodávajícího a o dalších údajích, které jsou důležité pro kontakt
kupujícího s prodávajícím, zejména adresu jeho elektronické pošty a číslo faxu, pokud je má
informoval na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a v čl. 1 těchto
obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce
elektronického obchodu prodávajícího,
1.d) o adrese prodávajícího, na níž může kupující uplatnit reklamaci zboží nebo služby,
podat stížnost nebo jiný podnět informoval v čl. 1 těchto obchodních a reklamačních
podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. e) o celkové ceně zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních
daní nebo pokud vzhledem k povaze zboží nebo služby nelze cenu přiměřeně určit
předem, způsob, jakým se vypočítá, jakož io nákladech na dopravu, dodání, poštovné a jiné
náklady a poplatky, nebo pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem o skutečnosti,
že kupující je bude povinen uhradit informoval na příslušné katalogové stránce
elektronického obchodu prodávajícího,
1.f) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách, o lhůtě, do které se prodávající
zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, o informaci o postupech uplatňování a
vyřizování reklamací, stížností a podnětů kupujícího informoval v příslušných článcích
těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné
podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
1. g) o informaci o právu kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, o podmínkách, lhůtě a
postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy informoval v čl. 10 těchto
obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce
elektronického obchodu prodávajícího,
1. h) o poskytnutí formuláře na odstoupení od kupní smlouvy informoval v čl. 10 a v příloze
těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné
podstránce elektronického obchodu prodávajícího; prodávající zároveň poskytl samotný
formulář pro odstoupení od kupní smlouvy v příloze těchto obchodních a reklamačních
podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího
1.i) o informaci, že pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, ponese náklady spojené s
vrácením zboží prodávajícímu podle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 CFU o ochraně
spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na
dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a
doplnění některých zákonů (dále jen “Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na
dálku “), a pokud odstoupí od kupní smlouvy i náklady na vrácení zboží, který vzhledem k
jeho povahu nelze vrátit prostřednictvím pošty informoval v čl. 10 těchto
obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce
elektronického obchodu prodávajícího,
1.j) o povinnosti kupujícího uhradit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění dle
§ 10 odst. 5 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku, pokud kupující odstoupí od
smlouvy o službách poté, co udělil prodávajícímu výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 Zákona
o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku informoval v čl. 10 těchto obchodních a
reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického
obchodu prodávajícího,
1. k) o okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy informoval v čl. 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné
podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
1. l) o poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služby dle ust. § 622 a 623
Občanského zákoníku informoval v čl. 8 těchto obchodních a reklamačních podmínek,
které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
1.. m) o existenci a podrobnostech záruky poskytované výrobcem nebo prodávajícím dle
přísnějších zásad jako stanoví ust. § 502 občanského zákoníku, pokud ji výrobce nebo
prodávající poskytuje, jakož i informaci o existenci a podmínkách pomoci a službách
poskytovaných kupujícímu po prodeji zboží nebo poskytnutí služby, pokud se taková pomoc
poskytuje informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu
prodávajícího a čl. 9 těchto obchodních a reklamačních podmínek, které jsou umístěny
na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
1. n) o existenci příslušných kodexů chování, které se prodávající zavázal dodržovat, a o
způsobu může kupující s nimi seznámit nebo získat jejich znění informoval na
příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího,
1. o) o délce trvání smlouvy, pokud jde o smlouvu uzavřenou na dobu určitou; pokud jde o smlouvu uzavřenou na
dobu neurčitou nebo pokud jde o smlouvu, při které se automaticky prodlužuje její platnost, i
informaci o podmínkách ukončení smlouvy informoval na příslušné katalogové
stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních
podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. p) o minimální délce trvání závazků kupujícího vyplývajících z kupní smlouvy, pokud z kupní
smlouvy vyplývá pro kupujícího takový závazek informoval na příslušné katalogové stránce
elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních
podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. q) o povinnosti kupujícího zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční záruku na
žádost prodávajícího a o podmínkách, které se na jeho poskytnutí vztahují, pokud z kupní
smlouvy vyplývá pro kupujícího takový závazek informoval na příslušné katalogové stránce
elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních
podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. r) o funkčnosti včetně použitelných technických ochranných opatření k zajištění
elektronického obsahu, pokud je to vhodné informoval na příslušné katalogové stránce
elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních
podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. s) o kompatibilitě elektronického obsahu s hardwarem a softwarem, o kterých prodávající ví
nebo je rozumné očekávat, že o nich ví, pokud je to vhodné informoval na příslušné
katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a
reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického
obchodu prodávajícího,
1. t) o možnosti a podmínkách řešení sporu mimosoudní cestou prostřednictvím systému
alternativního řešení sporů, pokud se prodávající zavázal tento systém využívat informoval
na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto
obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce
elektronického obchodu prodávajícího,
1. u) o úkonech potřebných k uzavření kupní smlouvy tak, že tyto potřebné úkony popsal
v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné
podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
1. v) o tom, že kupní smlouva bude uložena v elektronické podobě u prodejce a je kupujícímu
dostupná poté, co si ji kupující písemně vyžádá informoval na příslušné katalogové
stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto obchodních a reklamačních
podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu
prodávajícího,
1. w) o tom, že jazykem nabízeným na uzavření smlouvy je slovenský jazyk informoval na
příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a v těchto
obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce
elektronického obchodu prodávajícího.
2.7. Pokud prodávající nesplnil informační povinnost o úhradě dodatečných poplatků nebo jiných
nákladů podle bodu 2.6. písm. e) těchto obchodních a reklamačních podmínek nebo o
nákladech na vrácení zboží podle bodu 2.6. písm. i) těchto obchodních a reklamačních
podmínek, kupující není povinen tyto dodatečné náklady nebo poplatky uhradit.
3. Práva a povinnosti prodávajícího
3.1. Prodávající je povinen:
1. a) dodat na základě objednávky potvrzené akceptací kupujícímu zboží v dohodnutém
množství, kvalitě a lhůtě a zabalit ho nebo opatřit pro přepravu způsobem potřebným na
jeho uchování a ochranu,
1. b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR,
2. c) neprodleně po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však spolu s dodáním zboží poskytnout
kupujícímu potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvanlivém nosiči, například
prostřednictvím emailu. Potvrzení musí obsahovat všechny informace uvedené v bodě 2.6.
včetně formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy.
1. d) předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě
všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané
platnými právními předpisy ČR (návody v českém jazyce, záruční list, dodací list,
daňový doklad).
3.2. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané
zboží.
3.3. Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen prodávající dodat
zboží kupujícímu ve lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo určené těmito obchodními
a reklamačními podmínkami nebo za dohodnutou kupní cenu, je prodávající povinen
nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro kupujícího odstoupit od kupní
smlouvy (stornovat objednávku). Odstoupit od kupní smlouvy nebo stornovat objednávku může
kupující doručením e-mailu. V případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, vrátí
prodávající již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení e-mailu
o odstoupení od kupní smlouvy resp. stornování objednávky kupujícímu na jím určený účet,
pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě, že kupující v přiměřené lhůtě nepřijme
náhradní plnění nabízené prodávajícím ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající
oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její
část, prodávající je povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 14 dnů ode
dne doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
3.4. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv změnit prodejní ceny zveřejněné v e-shopu, zrušit
nebo zavést libovolnou cenovou akci. Změny jsou závazné následně na všechny objednávky
vytvořené od okamžiku změny.
4. Práva a povinnosti kupujícího
4.1. Kupující byl prodávajícím seznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit
cenu.
4.2. Kupující je povinen:
1. a) převzít objednané a dodané zboží,
2. b) zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně
nákladů na doručení zboží,
1. c) potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené
osoby.
4.3. Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém
smluvními stranami.
- Dodací a platební podmínky
5.1. Prodávající zobrazuje v e-shopu informaci o obvyklé dostupnosti zboží (skladem, skladem ve vybraných prodejnách, dostupné do 3 dnů apod.). Tyto informace se však mohou měnit a prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost nabízeného zboží a služeb ve všech nebo některých odběrných místech nebo určitými způsoby dopravy. Reálná dostupnost zboží bude pro kupujícího potvrzena na základě otázky kupujícího.
5.2. Pokud se prodávající a kupující v kupní smlouvě dohodnuto jinak, prodávající je povinen dodat věc kupujícímu neprodleně, nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Pokud prodávající nesplnil svůj závazek dodat věc ve lhůtě podle první věty, kupující ho vyzve, aby
dodal věc v jím poskytnuté dodatečné přiměřené lhůtě. Pokud prodávající nedodá věc ani v
této dodatečné přiměřené lhůtě, kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy.
5.3. Prodávající je oprávněn vyzvat kupujícího k převzetí zboží i před uplynutím lhůty pro
dodání zboží dohodnuté v kupní smlouvě.
5.4. Zobrazení zboží na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu, kterou
provozuje prodávající je pouze ilustrativní. Váha, rozměry a ostatní údaje o zboží obsažené v
katalozích, prospektech a jiných písemnostech prodávajícího umístěnými na internetové
stránce elektronického obchodu prodávajícího jsou udávané výrobcem.
5.5. Kupující je povinen převzít zboží v místě, které je prodávajícím nebo jeho zástupcem,
pověřeným doručit zboží a kupujícím dohodnuto v kupní smlouvě nebo jiným způsobem v
čase před doručováním zboží (dále jen “Místo”). Kupující je povinen převzít zboží v
časovém rozsahu, které je prodávajícím nebo jeho zástupcem, pověřeným doručit zboží a
kupujícím dohodnuté v kupní smlouvě nebo jiným způsobem v čase před doručováním zboží
(Dále jen “Časový rozsah”).
5.6. V případě, že prodávající dopraví zboží kupujícímu na Místo a v Časovém rozsahu, kupující
je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní
pro případ své nepřítomnosti na převzetí zboží a podepsat protokol o zaplacení kupní
ceny a doručení a předání zboží. Třetí osoba oprávněná k převzetí zboží je
povinna předložit prodávajícímu kopii akceptace objednávky. Zboží se považuje za dodané a
převzatý okamžikem doručení zboží kupujícímu. Doručením zboží kupujícímu se rozumí
dodání zboží na místo, jeho převzetí kupujícím nebo třetí osobou zplnomocněnou
kupujícím a podpis protokolu o zaplacení kupní ceny a doručení a předání zboží
kupujícím nebo třetí osobou zplnomocněnou kupujícím.
5.7. Pokud bude nutné dodání zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího na místě a v časovém rozsahu nebo v případě, že kupující bez předchozího písemného odstoupení od kupní smlouvy nepřevezme zboží do 7 dnů po marném uplynutí časového rozsahu, vzniká prodávajícímu nárok na uplatnění náhrady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladůna pokus o neúspěšné doručení zboží na místo.
5.8. Kupující je povinen zkontrolovat zásilku, tedy zboží i jeho obal ihned po doručení
v přítomnosti zástupce prodávajícího. V případě zjištění existence vady zboží je zástupce
prodávajícího povinen umožnit kupujícímu vyhotovit záznam o rozsahu a povaze vady
zboží, jehož správnost potvrdí zástupce prodávajícího. Na základě takto vyhotoveného
záznamu doručeného prodávajícímu může následně kupující odmítnout převzít dodané
zboží s vadou nebo potvrdit doručení zboží s vadou a následně ve smyslu čl. 8 těchto
obchodních a reklamačních podmínek uplatnit reklamaci vad zboží u prodávajícího nebo
určené osoby. V případě, že kupující odmítne převzít dodané zboží s vadou, všechny účelně
vynaložené náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese prodávající.
5.9. Kupující je oprávněn v případě nedodání zboží prodávajícím ve lhůtě uvedené v bodě 5.2.
těchto obchodních podmínek odstoupit od kupní smlouvy a prodávající je povinen vrátit
kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny ve lhůtě 14 dnů od doručení odstoupení od kupní
smlouvy bezhotovostním převodem na bankovní účet kupujícího určený kupujícím.
5.10. Kupující si při vytváření objednávky může vybrat jeden z následujících způsobů platby:
• úhrada zboží na dobírku v hotovosti – kupující uhradí cenu podle kupní smlouvy
a poplatek za dobírku v hotovosti při doručení zboží na dodací adresu.
• úhrada zboží bankovním převodem – při zvolení tohoto způsobu platby bude kupujícímu
automaticky zaslán příkaz k úhradě s potřebnými údaji na zrealizování bankovního
převodu. Po zaúčtování platby na bankovním účtu prodávajícího (obvykle do 2 pracovních
dní) bude kupující o této skutečnosti vyrozuměn e-mailem a následně bude odeslán
objednané zboží nebo služba.
• osobní odběr ve výdejním místě – zboží si kupující převezme osobně v některém
z dostupných výdejních míst – prodejen prodávajícího v rámci jejich běžných otevíracích
hodin.
• kurýr – prodávající doručí zásilku kupujícímu prostřednictvím kurýra na zvolené
místo dodání následující den po expedici. Zboží je kurýrem doručováno pouze během
pracovních dnů. Tento způsob dopravy podléhá omezení – maximální hmotnost
přepravované zásilky je do 120 kg (při dobírce do 50 kg)
pracovních dnů po expedici zboží. Tento způsob dopravy je omezen na zásilky do
hmotnosti 15 kg. Kupující si zpravidla zásilku převezme na nejbližší dodací poště podle
udaného místa dodání. Tento způsob dodání je dostupný pouze pro vybrané zásilky.
5.11. Cena za doručení objednávky na místo určené kupujícím za jednotlivé způsoby dopravy je
závislá na zvoleném způsobu dopravy, způsobu platby za zásilku, druhu zboží, hmotnosti,
rozměrů a ceny zásilky. Aktuální dopravní se vypočítává on-line při zadávání objednávky
v závislosti na výše uvedených parametrech. Všeobecný ceník dopravy je uveden
v samostatné příloze těchto Obchodních podmínek.
6.1. Kupní cena za zboží dohodnutá v kupní smlouvě mezi prodávajícím a kupujícím je uvedena
v akceptaci objednávky (dále jen “kupní cena”). Pokud je kupní cena uvedená v potvrzení
doručení objednávky vyšší než cena za identické zboží uvedená v nabídce elektronického
obchodu v době odeslání objednávky kupujícím, prodávající doručí kupujícímu elektronickou
zprávu s informací o nabídce nové kupní ceny v jiné výšce, která se považuje za návrh
prodávajícího na uzavření nové kupní smlouvy, který musí kupující výslovně potvrdit emailem
nebo písemně, aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy.
6.2. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží
v hotovosti, resp. platební kartou při osobním převzetí zboží, dobírkou v místě dodání
zboží nebo bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený v akceptaci
objednávky nebo na internetové stránce prodávajícího v době před převzetím zboží.
6.3. V případě, že kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, za den
platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího.
6.4. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu za dohodnutý zboží ve lhůtě podle
kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.5. V případě, že kupující nezaplatí prodávajícímu celou kupní cenu do momentu dodání zboží
na Místo a strany se nedohodly na zaplacení kupní ceny za zboží ve splátkách,
prodávající je oprávněn odepřít dodání zboží kupujícímu.
6.6. Všechny vyhlášené cenové akce jsou platné vždy pouze do vyprodání zásob, pokud při konkrétním produktu není uvedeno jinak.
7. Vstup vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží
7.1. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.
7.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v době, kdy kupující nebo třetí
osoba zmocněná kupujícím převezme zboží od prodávajícího nebo od jeho zástupce,
pověřeného doručit zboží nebo když tak neučiní včas, tak v době, kdy prodávající umožní
kupujícímu nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.
8. Reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
8.1. Pokud jde o vadu zboží, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas
a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud se
reklamovaná vada neprokáže nebo se prokáže, že se nejedná o záruční vadu, bude
reklamace zamítnuta. Pokud se jedná o vadu nezaručí a kupující souhlasí s placenou opravou,
bude zboží opraveno za cenu dle aktuálního platného ceníku.
8.2. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží, nebo se vada týká jen
součásti zboží, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady
vzhledem na cenu zboží nebo závažnost vady.
8.3. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadný, pokud to
kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.
8.4. Pokud jde o vadu zboží, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se zboží mohl řádně
užívat jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od kupní
smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže
však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad
zboží řádně užívat.
8.5. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.
8.6. Prodávající poučil kupujícího o jeho právech, které mu vyplývají z ust. § 622 občanského
zákoníku (bod 8.1. až 8.3. těchto obchodních a reklamačních podmínek) a právech, které
mu vyplývají z ust. § 623 občanského zákoníku (bod 8.4. Až 8.5. Těchto obchodních a
reklamačních podmínek) tak, že umístil tyto obchodní a reklamační podmínky na
příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a kupující měl možnost si je
přečíst v době před odesláním objednávky.
8.7. Prodávající odpovídá za vady zboží ve smyslu platných předpisů ČR a kupující je povinen
reklamaci uplatnit u prodávajícího nebo u určené osoby.
8.8. Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád prodávajícího, tedy čl. 8
těchto obchodních a reklamačních podmínek. Kupující byl řádně seznámen s
reklamačním řádem a informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží včetně
údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, ao provádění záručních oprav v souladu s ust. §
18 odst. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochraně spotřebitele ao změně zákona České
národní rady č. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen “Zákon”)
v době před uzavřením kupní smlouvy tak, že umístil tyto obchodní a reklamační
podmínky na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a kupující měl
možnost si v době před odesláním objednávky přečíst jejich.
8.9. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od prodávajícího ve formě
elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.
8.10. Kupující má právo uplatnit si u prodávajícího zodpovědnost za vadu zboží týkající se pouze
zboží, které vykazuje vady, za které odpovídá výrobce, dodavatel nebo prodávající,
vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.
8.11. Pokud zboží vykazuje vady, kupující má právo uplatnit reklamaci v provozovně prodávajícího
v souladu s ust. § 18 odst. 2 Zákona tak, že doručí zboží do provozovny prodávajícího a doručí
prodávajícímu projev vůle kupujícího uplatnit své právo podle bodů 8.1. až 8.5. těchto
obchodních a reklamačních podmínek (dále jen “Oznámení o uplatnění reklamace”) např.
ve formě vyplněného formuláře na uplatnění reklamace, který je umístěn na příslušné
podstránce elektronického obchodu prodávajícího. Prodávající doporučuje zboží při jeho
zasílání na reklamaci pojistit. Zásilky na dobírku prodávající nepřebírá. kupující je
povinen ve sdělení o uplatnění reklamace pravdivě uvést všechny požadované informace,
zejména přesně označit druh a rozsah vady zboží; kupující zároveň uvede, které ze svých práv
vyplývajících z ust. § 622 a 633 občanského zákoníku uplatňuje.
8.12. Reklamační řízení týkající se zboží, které se dá doručit prodávajícímu začíná dnem, kdy
jsou splněny obě následující podmínky:
a) doručení Oznámení o uplatnění reklamace prodávajícímu,
b) doručení reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícímu nebo určené osobě.
8.13. Pokud je předmětem reklamace zboží, které nelze objektivně doručit prodávajícímu nebo
který je pevně zabudovaný, kupující je kromě splnění podmínek podle bodu 8.12 písm. a)
těchto reklamačních a obchodních podmínek povinen poskytnout veškerou potřebnou
součinnost k provedení obhlídky reklamovaného zboží prodávajícím nebo třetí osobou
určenou prodávajícím. Reklamační řízení týkající se zboží, které nelze objektivně
doručit prodávajícímu nebo který je pevně zabudovaný začíná dnem, kdy byla provedena
prohlídka zboží podle první věty. Pokud však prodávající nebo jím určená třetí osoba navzdory
poskytnuté potřebné součinnosti ze strany kupujícího nezajistí provedení prohlídky v
přiměřené lhůtě, nejpozději však do 10 dnů od doručení Oznámení o uplatnění reklamace
prodávajícímu, reklamační řízení začíná dnem doručení Oznámení o uplatnění
reklamace prodávajícímu.
8.14. Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve
vhodné formě zvolené prodávajícím, např. ve formě mailu nebo v písemné podobě, v
kterém je povinen přesně označit reklamované vady zboží a ještě jednou poučí spotřebitele o jeho
právech, které pro něj vyplývají z bodu 8.1. až 8.3. těchto obchodních a reklamačních podmínek
(Ust. § 622 občanského zákoníku) a právech, které mu vyplývají z bodu 8.4. až 8.5. těchto
obchodních a reklamačních podmínek (ust. § 623 občanského zákoníku). Pokud je reklamace
uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající je povinen
potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; pokud není možné potvrzení
doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o
vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má
možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
8.15. Kupující je oprávněn rozhodnout se, které ze svých práv ve smyslu ust. § 622 a ust. § 623
Občanského zákoníku uplatňuje a zároveň je povinen neprodleně informaci o svém
rozhodnutí doručit prodávajícímu. Na základě rozhodnutí kupujícího, které ze svých práv
ve smyslu ust. § 622 a ust. § 623 občanského zákoníku uplatňuje je prodávající nebo určená
osoba povinna určit způsob vyřízení reklamace dle ust. § 2 písm. m) Zákona ihned, ve
složitějších případech do 3 dnů od začátku reklamačního řízení, v odůvodněných případech,
zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží nejpozději do 30 dnů ode dne
začátku reklamačního řízení. Po určení způsobu vyřízení reklamace prodávající nebo
určená osoba reklamaci vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit
i později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od
smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží.
8.16. Pokud kupující reklamaci zboží uplatnil během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy,
může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě vyjádření znalce nebo
stanoviska vydaného autorizovanou nebo akreditovanou osobou nebo
stanoviska určené osoby (dále jen “odborné posouzení zboží”). Bez ohledu na výsledek
odborného posouzení nemůže prodávající od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na
odborné posouzení zboží ani jiné náklady spojené s odborným posouzením zboží.
8.17. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od uzavření kupní smlouvy a
prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení
reklamace uvést, komu může kupující zaslat zboží na odborné posouzení. Jestliže kupující zboží
zašle na odborné posouzení určené osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, náklady
odborného posouzení zboží, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady
snáší prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným
posouzením prokáže zodpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu zboží, může
reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení zboží záruční doba
neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatněné
reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i všechny s tím
související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
8.18. Kupující nemá právo uplatnit právo odpovědnosti za vady, o kterých byl prodávajícím
v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za
kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.
8.19. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit vadné zboží za jiný bezvadný zboží se stejnými nebo
lepšími technickými parametry, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.
8.20. Prodávající neodpovídá za vady zboží:
1. a) pokud jde o zjevnou vadu, kterou kupující mohl zjistit kontrolou zásilky při doručení zboží
a kterou neoznámil zástupci prodávajícímu v souladu s bodem 5.8. těchto reklamačních
a obchodních podmínek,
1. b) jestliže kupující neuplatnil své právo týkající se odpovědnosti prodávajícího za vadu
zboží do konce záruční doby zboží,
1. c) jestliže je vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,
2. d) pokud vada zboží vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí
intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí
zboží,
1. e) jestliže vada zboží vznikla neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním
péče o zboží,
1. f) jestliže vada zboží vznikla poškozením zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním
v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
obvyklého používání zboží,
1. g) jestliže vada zboží vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a / nebo nepředvídatelnými
událostmi,
1. h) pokud vada zboží vznikla poškozením zboží náhodnou zkázou a náhodným zhoršením,
2. i) pokud vada zboží vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou či
atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci
1. j) pokud vada zboží vznikla zásahem do zboží k tomu neoprávněné osoby.
8.21. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním
z následujících způsobů:
1. a) předáním opraveného zboží,
2. b) výměnou zboží,
3. c) vrácením kupní ceny zboží,
4. d) vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
5. e) písemnou výzvou k převzetí prodávajícím určeného plnění,
6. f) odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
8.22. Prodávající je povinen o způsobu určení vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace
kupujícímu vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace
osobně, prostřednictvím poskytovatele poštovní nebo kurýrní nebo donáškové služby. O
výsledku vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího bezprostředně po
ukončení reklamačního řízení telefonicky nebo e-mailem a zároveň mu bude spolu s
zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu doručen doklad o vyřízení reklamace.
8.23. Záruční doba je 24 měsíců ode dne doručení zboží, pokud není pro konkrétní případy
stanovena záruční doba jiná.
8.24. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu
záruční opravy zboží.
8.25. V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad, na kterém bude uvedena
informace o výměně zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě kupní
smlouvy a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční
doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.
8.26. Pokud jde o odstranitelnou vadu, bude reklamace vyřízena v závislosti na rozhodnutí
kupujícího podle bodu 8.15. těchto reklamačních a obchodních podmínek následujícím
způsobem:
1. a) prodávající zajistí odstranění vady, nebo
2. b) prodávající vadné zboží vymění.
8.27. Pokud jde o odstranitelnou vadu a kupující neurčí neprodleně podle bodu 8.15. těchto
reklamačních a obchodních podmínek, jaký způsobem má být reklamace vyřízena,
prodávající reklamaci vyřídí odstraněním vady.
8.28. Pokud se jedná vadu, kterou nelze odstranit, nebo o jednu více krát opakovanou
odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, které brání tomu, aby
mohl být zboží řádně užíváno jako bez vady, prodávající vyřídí v závislosti na rozhodnutí
kupujícího podle bodu 8.15. těchto reklamačních a obchodních podmínek reklamaci
následujícím způsobem:
1. a) výměnou zboží za jiné funkční zboží stejných nebo lepších technických parametrů,
nebo
1. b) v případě, že nemůže prodávající provést výměnu zboží za jiný, vyřídí reklamaci
vrácením kupní ceny za zboží.
8.29. Pokud se jedná vadu, kterou nelze odstranit, nebo o jednu více krát opakovanou
odstranitelnou vadu, nebo o větší počet různých odstranitelných vad, které brání tomu, aby
mohl být zboží řádně užíváno jako bez vady a kupující neprodleně neurčí podle bodu 8.15.
těchto reklamačních a obchodních podmínek, jaký způsobem má být reklamace vyřízena,
prodávající reklamaci vyřídí výměnou zboží za jiné funkční zboží stejných nebo lepších
technických parametrů.
8.30. Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené ve sdělení o uplatnění reklamace a
v potvrzení o uplatnění reklamace zboží dle bodu 8.14. těchto reklamačních a
obchodních podmínek.
8.31. Pro účely reklamace se za vícekrát opakovanou odstranitelnou vadu považuje výskyt jedné
odstranitelné vady více než dvakrát.
8.32. Pro účely reklamace se za větší počet různých odstranitelných vad považuje výskyt více než
třech různých odstranitelných vad současně.
8.33. Oprávnění kupujícího na uplatnění reklamace vady zboží je poté, co využil své
právo a požádal prodávajícího o odstranění vady zboží podle bodu 8.1. těchto
reklamačních a obchodních podmínek zahájila konzultace a bez ohledu na výsledek reklamace
již opětovně není oprávněn pro tutéž jedinečnou vadu (ne vadu stejného druhu)
uplatňovat reklamaci opakovaně.
8.34. Ustanovení čl. 8 těchto reklamačních a obchodních podmínek výslovně neplatí pro
subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v ust. § 2 písm. a) Zákona.
8.35. Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží na reklamační řízení, pokud reklamované zboží
nebo jeho součásti jsou nepřiměřeně znečištěné nebo nesplňují základny předpoklady pro
hygienicky bezpečné vyřízení reklamace.
8.36. Záruka se nevztahuje na přirozené opotřebení zboží nebo dílů používaných v souladu
s jejich technickým určením, zejména určenou životností .Uplynutím určené životnosti záruka za zboží
zaniká. Profylaktické kontroly, předepsaná provozní údržba a doporučená provozní
péči nejsou součástí bezplatného záručního servisu.
8.37. Záruka se dále nevztahuje na vady, které vznikly:
• mechanickým poškozením zboží
• neodborným zásahem a změnami na zboží učiněnými provozovatelem, nebo třetí
osobou
• nesprávnou obsluhou nebo provozem zboží v rozporu s návodem k obsluze a / nebo
zaškolením při instalaci a / nebo zanedbáním předepsané péče o zboží nebo
užíváním v rozporu s obecnými zásadami
• používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí určenému výrobcem zařízení
• způsobem neslučitelným s technickými normami nebo bezpečnostními předpisy
platnými v ČR
• nadměrným zatěžováním, přetížením, nadměrným užíváním
• ohněm, bleskem, atmosférickou nebo statickou elektřinou, vodou, vytopením, pádem,
mechanickým poškozením vnějším vlivům, kolísáním napětí v el. síti a jinými
nezvratitelnými událostmi
8.38. Záruka se také nevztahuje na:
• zboží, které nelze z důvodu odstranění, zničení nebo odcizení identifikačních
znaků ztotožnit se zbožím, jehož prodej byl předmětem kupní smlouvy
• doplňky a příslušenství v případě, že nejsou předmětem reklamace, ani na žádné soubory dat,
aplikace nainstalované do reklamovaného výrobku, prodávající není povinen tyto
vyměňovat ani zálohovat
8.39. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do 60 dnů od data podání reklamace je
prodávající, podle § 656 občanského zákoníku, oprávněn účtovat částku za uskladnění ve
výši 20 CZK / den. Po 180 dnech prodávající nevyzvednutou reklamaci zlikviduje bez náhrady.
9. Osobní údaje a jejich ochrana
9.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující v případě, že je fyzickou osobou je povinen oznámit
prodávajícímu v objednávce své jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ,
číslo telefonu a mailovou adresu.
9.2. Smluvní strany se dohodly, že kupující v případě, že je právnickou osobou je povinen oznámit
prodávajícímu v objednávce své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, číslo
telefonu a mailovou adresu.
9.3. Kupující si může kdykoliv zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, jakož i zrušit
svou registraci po přihlášení se na internetové stránce elektronického obchodu.
9.4. Prodávající tímto oznamuje kupujícímu, že smyslu zákona č.
18/2018 CFU o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů ve znění
pozdějších předpisů (dále jen “ZnOOÚ”) prodávající jako provozovatel bude v procesu
uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jako dotyčné
osoby, protože zpracování osobních údajů kupujícího bude prováděno prodávajícím v
předsmluvních vztazích s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je
nezbytné pro plnění z kupní smlouvy, v níž vystupuje kupující jako jedna ze smluvních
stran.
9.5. Kupující může zaškrtnutím příslušného políčka před odesláním objednávky vyjádřit svůj souhlas
ve smyslu ust. § 11 odst. 1 zákona, aby prodávající zpracoval a uchovává jeho osobní údaje,
zejména ty, které jsou uvedeny výše a / nebo které jsou potřebné při činnosti prodávajícího
týkající se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízených
zboží a zpracovával je ve všech svých informačních systémech, týkajících se
zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízených výrobcích.
9.6. Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího zacházet a nakládat
v souladu s platnými právními předpisy ČR.
9.7. Prodávající prohlašuje, že v souladu s ust. § 6 odst. 2 písm. c) ZnOOÚ osobní údaje bude získávat
výlučně na účel uvedený v těchto obchodních a reklamačních podmínkách.
9.8. Prodávající prohlašuje, že v souladu s ust. § 6 odst. 2 písm. e) ZnOOÚ bude získávat osobní údaje pro jiné účely, než jsou uvedeny těchto obchodních a reklamačních podmínkách zvlášť a
zajistí, aby osobní údaje zpracovávány a využívali výhradně způsobem, který odpovídá
účelu, pro který byly shromážděny a že je nebude sdružovat s osobními údaji, které byly
získané pro jiné účely.
9.9. Kupující uděluje prodávajícímu souhlas podle bodu 9.5 těchto reklamačních a obchodních
podmínek na dobu určitou do splnění účelu zpracování osobních údajů kupujícího.
Prodávající o splnění účelu zpracování zajistí neprodleně likvidaci osobních údajů
kupujícího. Souhlas se zpracováním osobních údajů může kupující odvolat kdykoliv
písemnou formou. Souhlas zanikne ve lhůtě 1 měsíce od doručení odvolání souhlasu
kupujícím prodávajícímu.
9.10. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude
jednat způsobem, který neodporuje ZnOOÚ ani jiným obecně závazným právním předpisem
a ani je nebude obcházet. Prodávající prohlašuje, že souhlas dotčené osoby si nebude
vynucovat a ani podmiňovat hrozbou odmítnutí smluvního vztahu, služby, zboží nebo
povinnosti stanovené prodávajícímu.
9.11. Kupující má právo na základě písemné žádosti od prodávajícího vyžadovat
1. a) potvrzení, zda jsou nebo nejsou osobní údaje o jeho osobě zpracovávány,
2. b) účel zpracování osobních údajů,
1. c) ve všeobecně srozumitelné formě informace o zpracovávání svých osobních údajů
poštu a o jeho stavu v rozsahu:
1. i) identifikační údaje prodávajícího a zástupce prodávajícího, pokud byl jmenován,
2. ii) identifikační údaje zprostředkovatele; to neplatí, jestliže prodávající při získávání
osobních údajů nepostupuje podle § 8 ZnOOÚ,
1. d) ve všeobecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, z něhož získal jeho osobní
údaje pro zpracování,
1. e) ve všeobecně srozumitelné formě odpis jeho osobních údajů, které jsou předmětem
zpracovávání,
1. f) doplňující informace, které jsou s ohledem na všechny okolnosti a podmínky zpracování
osobních údajů potřebné pro kupujícího na zaručení jeho práv a právem chráněných
zájmů v rozsahu zejména
1. i) poučení o dobrovolnosti nebo povinnosti poskytnout požadované osobní údaje; pokud
prodávající získává osobní údaje kupujícího na základě souhlasu kupujícího podle §
11 ZnOOÚ, oznámí kupujícímu i čas platnosti souhlasu, a pokud kupujícího povinnost
poskytnout osobní údaje vyplývá z přímo vykonatelného právně závazného aktu
Evropské unie, mezinárodní smlouvy, kterou je Slovenská republika vázána, nebo
zákona, prodávající oznámí kupujícímu právní základ, který kupujícímu tuto
povinnost ukládá, a vyrozumí kupujícího o následcích odmítnutí poskytnout
osobní údaje,
1. ii) informace o třetích stranách, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní
údaje poskytnuté,
1.iii) okruh příjemců, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje
zpřístupněny,
1. iv) formu zveřejnění, pokud mají být osobní údaje zveřejněny,
2. v) třetí země, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že se do těchto zemí uskuteční
předávání osobních údajů,
1. g) opravu jeho nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou
předmětem zpracování,
1. h) likvidaci jeho osobních údajů, pokud byl splněn účel jejich zpracování; pokud jsou předmětem
zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může požádat o jejich vrácení,
1. i) likvidaci jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, pokud došlo k porušení
ZnOOÚ nebo jiného platného předpisu SR.
9.12. Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat proti:
1. a) zpracovávání jeho osobních údajů, o nichž předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány na
účely přímého marketingu bez jeho souhlasu a žádat jejich likvidaci,
1. b) využívání osobních údajů uvedených v § 10 odst. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu
v poštovním styku, nebo
1. c) poskytování osobních údajů uvedených v § 10 odst. 3 písm. d) pro účely přímého
marketingu.
9.13. Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího zamítat
zpracovávání osobních údajů v případech podle § 10 odst. 3 písm. a), e), f) nebo g) ZnOOÚ
vyslovením oprávněných důvodů nebo předložením důkazů o neoprávněném narušení
jeho práv a právem chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být v konkrétním případě
takovým zpracováním osobních údajů poškozené; nebrání-li tomu zákonné důvody a
prokáže se, že námitka kupujícího je oprávněná, prodávající je povinen osobní údaje,
jejichž zpracování kupující namítal, bez zbytečného odkladu blokovat a zlikvidovat ihned,
jak to okolnosti dovolí.
9.14. Kupující na základě písemné žádosti nebo osobně, pokud věc nesnese odkladu, dále má právo u prodávajícího kdykoliv namítat a nepodléhat rozhodnutí prodávajícího, které by
mělo pro něj právní účinky nebo významný dopad, pokud se takové rozhodnutí vydá pouze na
základě úkonů automatizovaného zpracování jeho osobních údajů. Kupující má právo
žádat prodávajícího o přezkoumání vydaného rozhodnutí metodou odlišnou od
automatizované formy zpracování, přičemž prodávající je povinen žádosti kupujícího
vyhovět, a to tak, že rozhodující roli při přezkoumání rozhodnutí bude mít oprávněná
osoba; o způsobu zkoumání a výsledku zjištění prodávající informuje kupujícího ve lhůtě
podle odst. 9.18. těchto Obchodních podmínek. Kupující nemá toto právo pouze v případě, pokud to
stanoví zvláštní zákon, ve kterém jsou upraveny opatření k zajištění oprávněných
zájmů kupujícího, nebo pokud v rámci předsmluvních vztahů nebo během existence
smluvních vztahů prodávající vydal rozhodnutí, kterým vyhověl požadavku kupujícího,
nebo pokud prodávající na základě smlouvy přijal jiná vhodná opatření k zajištění
oprávněných zájmů kupujícího.
9.15. Pokud kupující uplatní své právo písemně a z obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své
právo, považuje se žádost za podanou podle tohoto zákona; žádost podanou elektronickou
poštou nebo faxem kupující doručí písemně nejpozději do tří dnů ode dne jejího odeslání.
9.16. Kupující při podezření, že jeho osobní údaje neoprávněně zpracovávají, může podat o tom
oznámení Úřadu ma ochranu osobních údajů. Pokud kupující nemá způsobilost k právním
úkony v plném rozsahu, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce.
9.17. Prodávající je povinen písemně vybavit žádost kupujícího podle tohoto čl. těchto obchodních
a reklamačních podmínek, resp. vyhovět požadavkům kupujícího podle ZnOOÚ a písemně
ho informovat nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti nebo požadavky.
9.18. Omezení práv kupujícího podle § 28 odst. 2 ZnOOÚ prodávající bezodkladně písemně
oznámí dotčené osobě a Úřadu ma ochranu osobních údajů.
9.19. Prodávající oznamuje tímto kupujícímu, že v souladu s ust. § 15 odst. 1 písm. e) bod 3 a bod 4
ZnOOÚ při zpracovávání osobních údajů kupujícího se předpokládá, že osobní údaje
kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhu
příjemců.
9.20. Informační systémy elektronického obchodu prodávajícího podléhají dohledu odpovědné
osoby ve smyslu zákona č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů.
10.1. Pokud prodávající nemůže splnit své povinnosti vyplývající mu z kupní smlouvy z důvodu
vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží
dohodnutého v kupní smlouvě přerušil výrobu nebo provedl tak závažné změny, které
znemožnily realizaci splnění povinností prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy nebo z
důvodů vyšší moci nebo pokud ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze od něj
spravedlivě požadovat není schopen dodat zboží zákazníkovi ve lhůtě určené těmito
obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v objednávce, prodávající je
povinen o této skutečnosti neprodleně informovat kupujícího a zároveň je povinen nabídnout
kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro kupujícího odstoupit od kupní smlouvy
(Stornovat objednávku). V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy z důvodů
uvedených v tomto bodě těchto reklamačních a obchodních podmínek, je prodávající
povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou zálohu za zboží dohodnutý v kupní smlouvě ve lhůtě
14 dní od oznámení o odstoupení od smlouvy převodem na účet určený kupujícím.
10.2. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s ust. § 7 a násl.
Zákona č. 102/2014 CFU o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku (dále jen “Zákon o
ochraně spotřebitele při prodeji na dálku “) ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, resp. ode dne
uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo smlouvy o poskytování elektronického obsahu
není poskytnut na hmotném nosiči, pokud prodávající včas a řádně splnil informační povinnosti
podle ust. § 3 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
10.3. Kupující má právo v této lhůtě po převzetí zboží rozbalit a odzkoušet obdobným
způsobem jako je obvyklé při nákupu v klasickém “kamenném” obchodě, a to v rozsahu
potřebném pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
10.4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet v den, kdy kupující nebo jím určená třetí
osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo se
1. a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, ode dne převzetí
zboží, který byl dodán jako poslední,
1. b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, ode dne převzetí posledního
dílu nebo posledního kusu,
1. c) na základě smlouvy zboží dodává opakovaně v určeném období ode dne
převzetí prvního dodaného zboží.
10.5. Kupující může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží i před zahájením lhůty pro odstoupení od smlouvy.
10.6. Odstoupení od smlouvy musí kupující učinit písemnou formou způsobem nevzbuzujícím
pochybnosti, že došlo k odstoupení od smlouvy, nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém
nosiči nebo pomocí formuláře, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních a reklamačních
podmínek. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o
odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty podle ust.
• 7 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
10.7. Odstoupení od kupní smlouvy podle předchozího bodu těchto obchodních
a reklamačních podmínek musí obsahovat informace požadované ve formuláři odstoupení
od kupní smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních a reklamačních podmínek,
zejména identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob,
jakým má prodávající vrátit již přijatá plnění zejména číslo účtu a / nebo poštovní adresu
kupujícího.
10.8. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, ruší se od začátku i každá doplňková smlouva
související s kupní smlouvou, od které kupující odstoupil. Od kupujícího nelze
požadovat žádné náklady nebo jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy kromě
úhrady nákladů a plateb uvedených v ust. § 9 odst. 3, ust. § 10 odst. 3 a 5 Zákona o ochraně
spotřebitele při prodeji na dálku a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby
a došlo k úplnému poskytnutí služby.
10.9. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě do 14 dnů ode dne
odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo ho
předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí,
jestliže prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené
osoby. Lhůta podle první věty tohoto bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek se
považuje za zachovanou, jestliže bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
10.10. Kupující je povinen doručit prodávajícímu zboží kompletní včetně kompletní
dokumentace, nepoškozené, podle možnosti v originálním obalu a nepoužívaný.
10.11. Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku prodávající nepřebírá. Prodávající je
povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o
odstoupení od smlouvy vrátit kupujícímu všechny platby, které od něj přijal na základě kupní
smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných
nákladů a poplatků. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu
těchto obchodních a reklamačních podmínek před tím, než mu je doručen zboží nebo
dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že
si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
10.12. Kupující nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené
prodávajícím na převzetí zboží. To neplatí, jestliže prodávající souhlasil, že je bude snášet sám
nebo pokud si nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i) Zákona o ochraně spotřebitele při
prodeji na dálku.
10.13. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového
zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění
vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si
prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3
odst. 1 písm. h) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
10.14. Prodávající je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaký
použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení
plateb aniž kupujícímu v této souvislosti byly účtovány další poplatky.
10.15. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí prodávajícímu zboží, který je používán,
poškozený nebo neúplný, zavazuje se kupující uhradit prodávajícímu:
1. a) hodnotu, o kterou se snížila hodnota zboží ve smyslu ust. § 457 občanského zákoníku v
skutečné výšce
1. b) náklady vzniklé prodávajícímu v souvislosti s opravou zboží a jeho uvedením do
původního stavu kalkulovány dle ceníku pro pozáruční servis zboží.
Kupující je povinen ve smyslu tohoto bodu reklamačních a obchodních podmínek
prodávajícímu uhradit prodávajícímu náhrady nejvíce ve výši rozdílu mezi kupní
cenou zboží a hodnotou zboží v době odstoupení od kupní smlouvy.
10.16. V souladu s ust. § 7 odst. 6 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku kupující
nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:
1. a) prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží
vyrobeného na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
1. b) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu
ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání
porušený,
1. c) prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukovoobrazových záznamů, knih
nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal
rozbalil,
1. d) poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud se jeho
poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl
řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od
smlouvy.
1. e) prodej zboží, který byl v době po uzavření smlouvy a převzetí zboží od prodávajícího
kupujícímu smontovaný, složený nebo použitý takovým způsobem, že jeho opětovné
uvedení do původního stavu prodávajícím není možné bez vynaložení zvýšeného
úsilí a zvýšených nákladů
10.17. Ustanovení čl. 10 těchto obchodních a reklamačních podmínek výslovně neplatí pro
subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v ust. § 2 písm. a) Zákona č. 102/2014
CFU o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
11.1. V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoliv její změna musí mít
písemnou formu.
11.2. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude prováděna ve formě emailových zpráv.
11.3. Na vztahy neupravené těmito obchodními a reklamačními podmínkami se vztahují
příslušná ustanovení občanského zákoníku, Zákona, zákona č. 22/2004 CFU o
elektronickém obchodu a o změně zákona č. 128/2002 CFU o státní kontrole
vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně některých zákonů v
znění zákona č. 284/2002 CFU ve znění pozdějších předpisů a Zákona č. 102/2014 CFU o
ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
11.4. Tyto obchodní a reklamační podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením
kupní smlouvy.
11.5. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že se
s těmito obchodními a reklamačními podmínkami seznámil, přečetl je, porozuměl jejich obsahu a v celém rozsahu s nimi souhlasí.
Formulář pro odstoupení od smlouvy: /odstupenie-od-zmluvy.doc
(Vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Příloha č. 2
Poučení o uplatnění práva kupujícího na odstoupení od kupní
smlouvy
1. Právo na odstoupení od kupní smlouvy
Máte právo odstoupit od této kupní smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 14 dnů ode dne kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba
s výjimkou dopravce převezmete zboží.
Při uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí odstoupit od této kupní smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou, faxem nebo emailem)
na poštovní adresu Decanter s.r.o., Malé Krškany č.80, 934 01 Krškany, nebo e-mailem
decanter.sro@gmail.com
Pro tento účel můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, který se nachází
jako Příloha č. 1 Obchodních a reklamačních podmínek. V případě zájmu máte možnost vyplnit
a zaslat vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy nebo jakékoliv jiné jednoznačné
prohlášení o odstoupení od kupní smlouvy i elektronicky prostřednictvím e-mailu na adresu
decanter.sro@gmail.com. Pokud využijete tuto možnost, přijetí odstoupení od kupní smlouvy Vám
neprodleně potvrdíme e-mailem, resp. na jiném trvanlivém nosiči.
Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy je zachována, pokud zaslat sdělení o uplatnění práva na
odstoupení od kupní smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
V případě odstoupení od kupní smlouvy Vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s
uzavřením kupní smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. to se
nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, jako je nejlevnější běžný způsob
doručení, který nabízíme ani na náklady za doplňkové služby, pokud byly předmětem smlouvy a pokud došlo
k jejich úplnému poskytnutí.
Platby Vám budou vráceny bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne,
když nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této kupní smlouvy. Jejich úhrada bude
provedená přednostně převodem na bankovní účet, případně stejným způsobem, jaký jste použili
při Vaší platbě, a to bez účtování jakýchkoliv dalších poplatků.
Platba za zakoupené zboží Vám bude uhrazena až po doručení vráceného zboží zpět na naši adresu
nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět, podle toho, co nastane dříve.
Zašlete nám zboží zpět nebo ho přineste na adresu sídla společnosti nebo do odběrného místa, kde
jste ho převzali bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění
práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešlete zpět před
uplynutím 14 denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží Ponesete.
Upozorňujeme Vás, že v případě odstoupení od kupní smlouvy zodpovídáte za případné snížení
hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním v době od jeho doručení do momentu jeho vrácení
jiným způsobem, než jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.